Kenangan Yang Tidak Dapat Dilupakan

>> Sunday, August 23, 2009


Setiap kali menjelang Ramadhan saya pasti teringat satu peristiwa.. kenangan yang pastinya tiada akan terlupakan..

Peristiwa yg berlaku lebih 10 tahun dahulu.. dalam bulan Ramadhan
Dalam perjalanan pulang dr KK menaiki pengangkutan awam (time tu manalah ada kereta sendiri)..
Sampai di pekan Tenghilan driver tu bgtau .. kita beli air dulu utk besungkai sampai KB br kita singgah makan.. aku, dlm keadaan mamai (br bangun dr tidur) turun lah bersama beberapa org penumpang lain tuk beli minuman.. diringkaskan cerita aku beli 2 kotak minuman yg berbeza dan beberapa jenis kuih.. selesai byr aku naik kereta dan mo besungkai la kunun..

Hairannya aku cari straw pd kotak minuman yg satu ni tiada pula.. alangkah terperanjatnya aku apabila terbaca label pada kotak tersebut.. santan kelapa.. dlm keadaan malu2 aku masukkan kembali ke dlm plastik dan ambil kotak minuman yg satu lagi (yg ini betul minuman kotak la).. penumpang yg duduk di bangku sebelah tersengih2 saja melihat aku... aku dpti mereka cuba menahan ketawa.. aku kontrol macho la kunun buat2 tiada apa yg berlaku..

Sejak kejadian itu aku lebih berhati2 membaca label.. inda mo suda tergesa2 ..

http://utarasabah.net/index.php?option=com_fireboard&Itemid=69&func=view&catid=25&id=12575&limit=15&limitstart=45#24292

1 comments:

Tomm August 24, 2009 at 12:01 AM  

hahaaa...lucu pula tau tuan pengalaman tuan ini.
nasib baik tiada straw.kalau ada, sudah terminum air santan..:)

Related Posts with Thumbnails

Mutiara Kata

""kalau bukan kita siapa lagi, kalau bukan hari ini bila lagi, kalau bukan di sini di mana lagi"

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP